سامانه ی میز خدمت الکترونیک شهرداری ها

مطابق با بخشنامه شماره  ۱۵۳۸۵۸۸ مورخ ۱۳۹۶ که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور به ادارات و سازمان‌ها ابلاغ گردید. کلیه سازمان ها و ارگان های وابسته دولت  به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان مکلفند نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای مفاد دستورالعمل «میز خدمت الکترونیکی» و آموزش متصدیان آن اقدام کنند.

مطابق با این بخشنامه دستورالعملی با عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» مطرح شده است که، کلیه دستگاه های اجرایی را موظف می‌کند نسبت به راه‌اندازی میزخدمت الکترونیکی تحت سامانه ای الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی قابل حمل هوشمند، اقدام کنند.

میز خدمت الکترونیکی یکی از بخش های حیاتی شهرداری هاست که می کوشد تا با برقراری نقطه عطف بین شهروندان با شهرداری ها برطرف کننده نیاز های ارتباطی روزمره بین کارکنان و نیروهای مستقر شهرداری ها با شهروندان باشد. میز خدمت الکترونیک می تواند بسیاری از کمبودهای موجود در سازمان را بصورت الکترونیک فراهم و در اختیار شهروندان قرار دهد. راه اندازی میز خدمت الکترونیک نه تنها با سرعت بخشی عملکرد کارکنان، رسیدگی به امور شهروندان و کاهش رفت و آمد و اتلاف وقت کمک شایانی می نماید. بلکه در ایجاد برداشت شهروندان از شهرداری نیز به عنوان سازمانی پویا، موثر و فعال نیز نقش موثر خواهد داشت. ضرورت پیاده سازی میز خدمت الکترونیکی در راستای کارامدی بهتر و سریعتر خدمت رسانی شهرداری ها، نقش بسزایی در مدیریت زمان رسیدگی به مشکلات و بهبود عملکرد کارکنان باشد.

میز خدمت الکترونیکی شهرداری ها

چرا میز خدمت الکترونیکی؟

با توجه به رشد روز افزون بهره بری سازمان ها از خدمات تمام الکترونیک و با شرایط بحرانی حال حاضر؛ با وجود کرونا و کاهش رفت و آمد های حضوری نیاز چندانی به توجیه راه اندازی میز خدمت نمی باشد چرا که بسیاری از سازمان ها خود با سرعت چشم گیری در حال راه اندازی ارائه خدمات تمام الکترونیک به کاربران خود می باشند.

مزایای سامانه میز خدمت

  • بهبود و تسریع ارائه خدمات شهرداری به شهروندان
  • افزایش دسترسی آسان شهروندان به خدمات بدون مراجعات حضوری
  • کاهش تاثیرات منفی بیماری ها بر کارکنان شهرداری
  • امکان ارائه خدمات شهرداری در گستره قابل توجه جغرافیایی
  • امکان دورکاری، برون سپاری خدمات به سایر بخش ها مانند دفاتر پیشخوان و …
  • ارائه خدمات پشتیانی آنلاین در وب سایت شهرداری
  • ارائه مستندات مورد نیاز شهروندان مانند راهنمای مراجعین بصورت الکترونیکی
  • ارائه قوانین و مقررات و مراحل گردش کار هر بخش از شهرداری
  • پردازش درخواست شهروندان و ارائه خدمت بصورت الکترونیکی
  • بهره مندی از فرم های الکترونیکی ساخت، کسب و ….
  • قابلیت ارائه و دریافت خدمات ارباب رجوع بصورت الکترونیکی
  • امکان دریافت درخواست های ۱۳۷ مردمی بصورت الکترونیک، کاهش سردرگمی کارکنان، نظم دهی به اقدامات و رسیدگی منظم به درخواست ها
  • امکان ارائه نظرسنجی الکترونیکی ارباب رجوع
  • امکان ارتباطات الکترونیکی ارباب رجوع با مقامات ارشد شهرداری ها
میز خدمت شهرداری ها

پویا وب سپاهان اولین مجری شهر و شهرداری الکترونیک در کشور

03132757522 - 03132663612

09132865693 - 09981104128

Telegram
Instagram