اهداف راه اندازی میز خدمت شهرداری ها و سازمان ها

دستور به راه اندازی میز خدمت با هدف ایجاد ساختار اداری پاسخگو و کارآمد در برآوردن ساختن حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، سرعت بخشی به امور، آگاهی بخشی و عدم سرگردانی مردم در مراجعات به سازمان ها و ادارات، داده شده است. به استناد بند ۲ ماده (۱۸) در راستای اجرای ماده (۱۷) تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان ” حقوق شهروندی در نظام اداری” دستورالعمل میز خدمت به کلیه دستگاه های اجرایی و استانداری ها ارسال و مکلفند نسبت به برنامه ریزی و اجرای آن اقدام نمایند.

مزایای میز خدمت شهرداری ها و سازمان ها

1) ارائه خدمات بصورت غیر حضوری و آنلاین

۲) کاهش ترافیک و آلودگی شهر با کاهش مراجعات حضوری

۳) بهبود عملکرد و کارایی کارمندان

۴) بایگانی سیستمیک پرونده ها

۵) دسترسی و جستجوی سریع مستندات

6)کاهش مصرف کاغذ و کمک به حفظ محیط زیست

۷) بررسی بهتر عملکرد کارکنان

۸) نظم دهی و سامان بخشی به ارتباطات درون سازمانی

۹) تخصیص سریعتر نقش ها و دسترسی ها به کارکنان

۱۰) افزایش تمرکز کارکنان و افزایش کیفیت و سرعت پاسخگویی به شهروندان

امکانات میز خدمت حرفه ای شهرداری ها و سازمان ها

مشاوره آنلاین

امکان مشاوره با کارشناسان و دریافت راهنمایی از طریق چت آنلاین

احراز هویت

امکان احراز هویت با شماره همراه و کد ملی

راهنمای خدمت

راهنمای هر خدمت شامل مدارک، قوانین و مقررات و زمان ارائه خدمت و ….

خدمات طبقه بندی شده

امکان ارائه خدمات به صورت دسته بندی شده

کلیپ های آموزشی

امکان مشاهده راهنمای تصویری چگونگی نحوه ثبت درخواست خدمات

الزام ثبت نام

امکان الزام متقاضیان به ثبت نام جهت دریافت خدمات

گروه بندی خدمات میز خدمت حرفه ای شهرداری ها

گروه بندی خدمات میز خدمت حرفه ای شهرداری ها

کارتابل های تخصصی میز خدمت حرفه ای

میز خدمت حرفه ای دارای کارتابل مدیریتی مجزا می باشد که توسط مدیر کارتابل مدیریت می شود و امکان تخصیص دسترسی به اعضا و مشخص کردن نوع نقش ها و یا تغییر نقش را دارا می باشد.

شهروندان می توانند با ثبت و ایجاد پروفایل شخصی علاوه بر دسترسی به خدمات و ثبت درخواست ها به پیگیری و گزارشات مرتبط با درخواست های پیشین خود دسترسی داشته باشند.

قابلیت های سامانه میز خدمت

اطلاع یافتن از خدمات قابل ارائه به تفکیک مناطق شهری، گروه بندی و مخاطبین در سامانه
مشاهده درخواست‌های ثبت شده و اطلاع از مراحل پیشرفت درخواست (اطلاع رسانی پیامکی)
مشاهده درخواست‌های ثبت شده و اطلاع از مراحل پیشرفت درخواست (اطلاع رسانی پیامکی)
مشاهده شناسنامه هر خدمت شامل گردش کار، مستندات قانونی آن خدمت و …
ثبت درخواست به همراه مستندات مربوطه و اطلاع از زمان انجام درخواست

قابلیت های سامانه میز خدمت

اطلاع یافتن از خدمات قابل ارائه به تفکیک مناطق شهری، گروه بندی و مخاطبین در سامانه
مشاهده درخواست‌های ثبت شده و اطلاع از مراحل پیشرفت درخواست (اطلاع رسانی پیامکی)
مشاهده شناسنامه هر خدمت شامل گردش کار، مستندات قانونی آن خدمت و …
ثبت درخواست به همراه مستندات مربوطه و اطلاع از زمان انجام درخواست
مشاهده درخواست‌های ثبت شده و اطلاع از مراحل پیشرفت درخواست (اطلاع رسانی پیامکی)

مشخصات فنی نرم افزار 

مبتنی بر ویندوز یا وب

تحت وب

نوع پایگاه داده

متمرکز

پایگاه داده

MS SQL Server 2016 or higher

زبان برنامه نویسی

MVC.Net

سیستم عامل سرور وب

Windows Server 2016 or higher

سیستم عامل سرور پایگاه داده

Windows Server 2016 or higher

متدولوژی توسعه

Agile

معماری نرم افزار

MVC

حداقل مشخصات سخت افزاری (کلاینت)

CPU: core i5
Ram: 8Gig

تنظیمات خاص کلاینت

تنظیمات خاصی ندارد

پایگاه داده: MS SQL Server 2016 or higher

تنظیمات خاص کلاینت: تنظیمات خاصی ندارد

معماری نرم افزار: MVC

حداقل مشخصه: CPU:corei5/Ram:8Gig

زبان برنامه نویسی: MVC.Net

متدولوژی توسعه: Agile

فهرست