طراحی میز خدمت

طراحی میز خدمت با هداف ارتقا و بهبود سطح کمی و کیفی خدمات قابل ارائه

طراحی میز خدمت

طراحی میز خدمت توسط شرکت پویا وب با هدف بهبود و ارتقا خدمت رسانی متقاضیان انجام می شود. طراحی میز خدمت می تواند با آگاهی بخشی به متقاضیان از سردرگمی آنان جلوگیری کند. طراحی میز خدمت در جهت پویشش چند فرآیند طراحی می شود.

میز خدمت چیست؟

میز خدمت در واقع واسط ارتباطی میان اراده دهنده خدمت و گیرنده خدمت می باشد. این واسط با هدف بهبود تبادل خدمت، کاهش هزینه ها و ….. ایجاد می شود.  به خودی خود می تواند نقش بسزایی در انجام فرآیند خدمت رسانی داشته باشد. میز خدمت به دو صورت میز خدمت حضوری و میز خدمت الکترونیکی عرضه می شود. در واقع هدف از طراحی میز خدمت حذف بروکراتیک و کاغذ بازی می باشد. چه بصورت حضوری و چه بصورت الکترونیکی بایستی، هدف خدمت رسانی بهتر به مراجعه کنندگان باشد.

میز خدمت الکترونیکی

میز خدمت الکترونیکی بر پایه ابزارهای تکنولوژی محور و بخصوص در بستر اینترنت سامان دهی می شود. میز خدمت الکترونیکی سامانه ای تحت وب جهت آگاهی بخشی و شفاف سازی روال های دریافت خدمات است. این سامانه به جلوگیری از سردرگمی، کاهش مراجعات مردمی، بهبود و ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات منجر می شود.

در ارگان ها و سازمان های زیربط دستور به راه انداری آن توسط سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شده است.
دولت با هدف ایجاد ساختار اداری پاسخگوی کارآمد در برآوردن ساختن اهداف زیر دستور به این مهم داده است. ابقای حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، سرعت بخشی به امور، آگاهی بخشی و عدم سرگردانی مردم از این جمله است.

طراحی میز خدمت چه اهدافی را محقق می سازند؟؟؟؟؟

۱- کاهش مراجعات حضوری ارباب رجوع

۲- اطلاع رسانی شفاف هر خدمت به مراجعین
شامل مراحل گردش کار، مدارک و مستندات مورد نیازمی شود. قوانین و مقررات لازم جهت ارائه آن خدمت را ارائه می دهد. سوالات متداول مرتبط آن خدمت که احتمال رخداد آن برای مراجعین هست را بیان می کند. مدت زمان لازم جهت انجام خدمت مورد نظر را بصورت تقریبی ذکر می کند.

۳-امکان درخواست خدمت توسط ارباب رجوع در قالب فرم‌های الکترونیکی
این امکان برای متقاضیان فراهم شده است. تا بدون مراجعات حضوری نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. مدارک و مستندات مورد را بارگذاری نمایند. همچنین درخواست ثبت شده خود را پیگیری و گزارشگری نمایند.

۵- امکان ارائه و تحویل خدمت به ارباب رجوع به صورت الکترونیکی
در طراحی میز خدمت خدمت مورد نظر در بستر وب و بصورت الکترونیک ارائه میگردد. تا از رفت و آمدهای زمان گیر جلوگیری نماید. کلیه مراحل از ثبت نام تا دریافت خدمت توسط متقاصی تمام الکترونیک خواهد بود.

۶- ارائه کد رهگیری منحصربه فرد
فرد متقضای پس از ثبت درخواست خود به منظور پیگیری کد رهگیری دریافت خواهد نمود. پیگیری درخواست خدمت و بازیابی و مراجعه به سوابق اطلاعات خدمت ارائه شده از طریق کد رهگیری امکان پذیر است.

۷- امکان ارسال پیامک به منظور اطلاع رسانی مراحل پردازش
علاوه بر دریافت کد رهگیری، پیامکی حاوی وضعیت درخواست متقاضی نیز ارسال می گردد. تا متقاضی بتوانند نسبت به وضعیت درخواست خود اقدام نماید. چنانچه مدارک متقاضی ناقص باسد. از طریق پیامک به وی اطلاع داده می شود. تا نسبت به رفع آن اقدام نماید.

۸- نظر سنجی الکترونیکی
از متقاضیان در راستای کیفیت خدمات ارائه شده بصورت میز خدمت الکترونیکی سنجش انجام می گیرد. تا با رفع نواقص به بهبود کیفیت ارائه خدمات منجر گردد.

۹- امکان دریافت اطلاعات و راهنمایی لازم به ارباب رجوع در ارتباط با فرایند دریافت خدمت
در طراحی میز خدمت شرح کامل خدمت یکی از اهداف کلی می باشد. تا مراجعین بتوانند بدون سردرگمی، و با اطلاع کافی نسبت به درخواست خود اقدام نمایند. به نوعی شفاف سازی کامل خدمت قابل ارائه به متقاضی خدمت انتخاب درست.

برخی از آیتم های طراحی میز خدمت توسط شرکت پویا وب سپاهان؛ 

راهنمای کامل خدمت

شامل گردش کار، مستندات و مدارک مورد نیاز، قوانین و مقررات، مدت زمان انجام فرآیند، هزینه مرد نیاز و ….

ثبت درخواست الکترونیکی

امکان ثبت درخواست خدمت مورد نظر توسط ارباب رجوع از هر نقطه جفرافیایی در قالب فرم های الکترونیکی

ارسال مدارک و مستندات

امکان بارگذاری و ارسال مدارک و مستندات مورد نیاز هر خدمت بدون مراجعات حضوری توسط ارباب رجوع

نظرسنجی الکترونیکی

نظرسنجی الکترونیکی از ارباب رجوع در راستای چگونگی نحوه ارائه خدمت و پاسخگویی مسئولین مربوطه

برنامه پویا وب سپاهان در راستی شهر و شهرداری الکترونیک

شرکت پویا وب سپاهان از دیرباز در راستای شهر و شهرداری الکترونیک در تلاش است. این شرکت توانسته است در جهت الکترونیک نمودن شهرها با شهرداری ها و دهیاری های کشور وارد همکاری شود. طراحی میز خدمت یکی دیگر از خدماتی که در سال های اخیر در زمره اهداف شرکت بوده است. به همین منظور اقدام به طراحی میز خدمت الکترونیک تخصصی شهرداری ها نموده است. در پایان در تلاش است تا با همکاری شهرداری ها بتواند به ارتقا خدمت ارسانی الکترونیک به شهروندان بکوشد.

پویا وب سپاهان پیشتاز در زمینه طراحی وبسایت شهرداری ها در سطح کشور

برخی از شهرداری ها که افتخار همکاری با آنها را داشته ایم!!!