جایگاه بانکداری الکترونیک در شهر الکترونیک

مشکلات بسیاری مانند ترافیک سنگین،افزایش جمعیت و کمبود امکانات،آلودگی هوا،رشد روبه افزایش فعالیت های تجاری و اداری مردم ، افزایش درخواست شهروندان برای دریافت خدمات باکیفیت و مطلوب و… باعث شده که سیاست گذاری دولت و مدیران شهری بر محوریت توسعه پایدار شهری، برنامه ریزی و تصمیم سازی براساس تکنیک های روز دنیا و تکنولوژی در مدیریت شهری را ضروری ساخته است و ورود به شهر الکترونيک پاسخي مناسب و منطقی به اين نياز شهري مي باشد.

سیستم بانکداری الکترونیک یکی از ابزارهای ضروری برای گسترش تجارت الکترونیک می باشد که همزمان با سیستم های جهانی پولی و مالی فعالیت های مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل می کند.همچنین با الکترونیکی شدن آن نقش به سزایی در توسعه پایدارشهری ایفا می کند.

بانکداری الکترونیک یکی از سازمان هایی ست که کمک شایانی به محقق شدن اهداف شهر الکترونیکی دارد و شاهد حضور بانک های خصوصی در صحنه بانکداری الکترونیک می باشیم. توسعه بانکداری الکترونیک نمونه ای از اصلاح الگوی مصرف در بانکداری می باشد، زیرا فرآیند خدمات به صورت الکترونیکی باعث صرفه جویی در هزینه های جاری مردم در سراسر شهرها حتی کلان شهرها می باشد.

شهر الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سیزده + 10 =

فهرست