مزایای استفاده از تاکسی های هوایی الکترونیکی

مزایای استفاده از تاکسی های هوایی الکترونیکی را می توان سرعت بخشی به ایجاد زیرساخت های شهر الکترونیکی دانست. با کاهش ترافیک، صرفه جویی در وقت و زمان و …. و بدنبال آنها حفظ محیط زیست و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی و ……..از جمله مزایای استفاده از وسایل نقلیه هوایی الکترونیکی است.

  • به حداقل رساندن آلودگی ترافیکی

از بزرگترین مشکلات شهرهای بزرگ و مدرن، ترافیک ناشی از وسایل نقلیه جاده ای است. این خود یکی از معضلات مدیران شهری و شهرداران می باشد. که پیوسته برای کنترل و کاهش ترافیک در تلاش اند. سالانه ناچار به احداث جاده های متعدد هستند تا این حجم از ترافیک را کاهش دهند. جاده هایی که با افزایش رشد جمعیت و افزایش استفاده از مسایل نقلیه مدام در حال توسعه می باشند و با احداث جاده های جدید زمین ها و مزارع و زیادی از بین می روند. اتصال شهرها به یکدیگر خود از آثار مخرب تخریب محیط زیست می باشد.

علاوه بر این بخش عمده وسایل نقلیه زمینی از سوخت های فسیلی استفاده می کنند. این وسایل در در حال سکون و چه در حالت حرکتی بخش زیادی مواد مضر حاصل از سوزاندن مواد فسیلی تولید می کنند. گازهای مضر بطور مستقیم بر سلامتی انسان ها تاثیر می گذارد. همچنین آثار مخربی بر محیط زیست وارد می کند. این گازهای مخربی همچون؛

مونوکسیدکربن (گاز بی بو، بی رنگ اما سمی)؛ هیدروکربن های دیگر مانند بنزن، که به عنوان عامل  اصلی سرطان شناخته شده است. دی اکسید گوگرد که باعث ایجاد مشکلات تنفسی می شود و ذرات جامد ریز که در هوا معلق می شوند (دوده). وجود و تولید این ذرات مضر سبب شده است تا انسان ها به سمت وسایل نقلیه الکتریکی روی بیاورند، خواه این وسیله نقلیه الکتریکی مستقر در زمین باشد و یا معلق در هوا.

  • انتشار کمتر گاز های مضر

سوخت های فسیلی سبب تولید گازهایی میشوند که مستقیما بر سلامت انسان ها و سایر موجودات اثرات مخربی دارند این گازها وارد جو می شوند و گرما را به دام انداخته و باعث تغییرات آب و هوایی می گردند. استفاده از تاکسی های هوایی سبب کاهش زمان سفر در همان فاصله مکانی، می گردد در نتیجه مواد انتشار یافته کمتری نیز تولید می گردد. علاوه بر این عدم ترافیک های سنگین خود نیز سبب می شود که همان مسافت  در بازه زمانی کمتر انجام پذیرد.

  • افزایش رونق اقتصادی

تاکسی های هوایی نوعی اتومبیل پرنده محسوب می شوند که نه تنها از آنها در حمل مسافر به عنوان تاکسی هوایی می تواند استفاده کرد. بلکه با گسترش دامنه فعالیت این وسایل نقلیه هوایی می توان از آنها در صنعت حمل و نقل بار، مسافر در بخش گردشگری و سرویس های دانشگاهی و ….. استفاده کرد. به عنوان مثال انتقال محصولات کشاورزی در زمان کم بدون‌تاثیر در کیفیت و ارزش آنها، انتقال روزنامه و مجلات با هزینه کمتر و در زمان کوتاه‌تر، ایجاد اورژانس‌های هوایی، آتش‌نشانی هوایی، گردشگری هوایی، پست سریع مرسولات و موارد متعددی دیگر استفاده از این وسایل نقلیه هوایی دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج + پنج =

فهرست