نقش وب سایت شهرداری ها بر نحوه خدمت رسانی آنان

طبق آمارهای ارائه شده در سال ۱۹۹۶ کاربران اینترنت در دنیا چیزی حدود ۳۶ مییون نفر برآورد شده اند. که حدود ۹ دهم درصد از کل دنیا را تشکیل می دهد. در حالی که در کمتر از یک دهه یعنی در سال ۲۰۰۵ میلادی این میزان به به چیزی نزدیک به ۱۵ میلیون نفر رسید و یعنی کابران اینترنت حد,د ۲۵ میلیون نفر اعلام شدند. این رشد بالای نرخ استفادهاز اینترنت، نشان از نیاز به ارتقا و بهبود دمات قابل ارائه تحت وب دارد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ تحول عظیمی در عرصه های اطلاع رسانی، خدماتی، آموزشی و اجتماعی بشر داشته و خواهد داشت. علاوه بر این بحث توسعه شهرها به شبکه جهانی نفوذ کرده است. شهرهای مجازی پدیده ای نوظهور است که می توان آن را هدیه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بشر دانست که نوید دهنده محل کار، زندگی بهتر، امکانات سرگرمی، تفریح، آموزش و زندگی بهتر است.
با پیشرفت تکنولوژی، برتنوع خدمات قابل ارائه به شهروندان توسط شهرداری نیز افزوده می شود. بنابراین شهرداری ها نیز برای ارائه خدمات خود در کوتاهترین زمان و با کیفیت مطلوب تر، ناچار هستند در ارائه خدمات خود از تکنولوژی های پیشرفته بهره بگیرند. ظهور مصادیق فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری ها، به طبع، بروز شهرداری های الکترونیکی را رقم خواهد زد.

نتایج حاصل از برخورداری وب سایت در ارائه خدمات شهرداری ها

۱) جلوگیری از اتلاف منابع در شهرها
۲) انجام امور شهروندان در کوتاه ترین زمان ممکن
۳) جلوگیری از تداخل ئ ناهماهنگی و ارائه خدمات مناسب به شهروندان
۴) افزایش سرعت و دقت فعالیت های مختلف سازمانی
۵) بالا بردن بهر وری کارمندان شهرداری
۶) ارتباط یکپارچه میان دوایر شهرداری در ساختمان های متفاوت

در پایان باید گفت؛ در زمانی که بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی از نسل E-city و نسل U-city عبور کرده اند و به نسل U-Eco-City وارد شده اند. بهره گیری از فناوری اطلاعات در سازمان ها و ارگان ها بخصوص شهرداری ها در امور مدیریت شهری، رضایت مندی شهروندان از ارائه خدمات مطلوب و بدون اتلاف زمان و وقت بیش از پیش احساس می شود. مدیران شهری ما نیز بایستی تلاش خود را چندین برابر کرده و در جهت توانمندسازی و توسعه مدیریت شهری پایدار حرکت مستمر و شتاب داری داشته باشند. نقش وب سایت شهرداری ها بر نحوه خدمت رسانی شهرداری ها پررنگتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دوازده − ده =

فهرست