میز خدمت الکترونیکی شهرداری ها
میز خدمت الکترونیکی شهرداری مطابق با بخشنامه شماره ۱۵۳۸۵۸۸ مورخ ۱۳۹۶ دستور به راه اندازی آن توسط سازمان اداری و استخدامی کشور به ادارات و سازمانها ابلاغ گردید. کلیه سازمان ها و ارگان های وابسته دولت به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان مکلفند نسبت به برنامهریزی و اجرای مفاد دستورالعمل «میز خدمت الکترونیکی» و آموزش متصدیان آن اقدام کنند.
مطابق با این بخشنامه دستورالعملی با عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» مطرح شده است که، کلیه دستگاه های اجرایی را موظف میکند نسبت به راهاندازی میز خدمت الکترونیکی تحت سامانه ای الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی قابل حمل هوشمند، اقدام کنند.
میز خدمت الکترونیکی شهرداری ها یکی از بخش های حیاتی شهرداری هاست که می کوشد تا با برقراری نقطه عطف بین شهروندان با شهرداری ها برطرف کننده نیاز های ارتباطی روزمره بین کارکنان و نیروهای مستقر شهرداری ها با شهروندان باشد. میز خدمت الکترونیک می تواند بسیاری از کمبودهای موجود در سازمان را بصورت الکترونیک فراهم و در اختیار شهروندان قرار دهد. راه اندازی میز خدمت الکترونیک نه تنها با سرعت بخشی عملکرد کارکنان، رسیدگی به امور شهروندان و کاهش رفت و آمد و اتلاف وقت کمک شایانی می نماید. بلکه در ایجاد برداشت شهروندان از شهرداری نیز به عنوان سازمانی پویا، موثر و فعال نیز نقش موثر خواهد داشت. ضرورت پیاده سازی میز خدمت الکترونیکی در راستای کارامدی بهتر و سریعتر خدمت رسانی شهرداری ها، نقش بسزایی در مدیریت زمان رسیدگی به مشکلات و بهبود عملکرد کارکنان باشد.